Jönssonligan!

Alla inlägg under april 2009

Av Karolina - 21 april 2009 18:17

Efter dagens husvisning tog vi beslutet - Det blir lägenhet! Risken finns att vi annars tar oss vatten över huvudet. I samband med detta bestämde vi oss för att lägga bud på 4:an på Trossö så nu är det igång. Håll tummarna för oss, vi önskar oss inga fler bud och en mäklare som ringer och säger att den är våran imorgon :)


http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/394328


Vi har hämtat bilen också, nylackad motorhuv och repfri passagerarsida. Nu kan man polera upp den inför sommarn.

Av Karolina - 21 april 2009 10:29

Kom mig äntligen för att fota magen igen. Den växer, sakta men säkert. 4 veckor mellan bilderna v.19 och v.23

 

De är rätt spännande nu när man börjar märka av myrans dygnsrytm där inne, man vet ungefär när den är vaken och vilken tid den kör sina träningspass.


I övrigt har vi inte fått hämta bilen än, tydligen någon list som fattas. Jag håller tummarna stenhårt för att de ringer idag och säger att den är klar. Husvisning ikväll på ett nätt litet hus i Torskors. Vore inte helt fel även om vi ställt in oss mer och mer på lägenhet. Antar att budgivningen på 4:an på Trossö kommer igång idag också efter sista visningen.


På torsdag rullar vi mot Sthlm. Planera lite in för den kommande flytten och så klart vara med på Filips dop på söndag.


Nu ska tanterna ut på promenad med Linafina...over and out!


Av Karolina - 18 april 2009 22:15

Avslutningen på den här veckan blir mycket lugn. Husse har skickat in sin uppsats och bestämt sig för att inte tänka uppsats igen förräns efter seminariet i veckan som kommer. Helt fantastiskt skönt med en ledig helg tillsammans. Tyvärr blev bilen inte klar för hämtning igår så vi får klara oss utan till måndag. Jag tror att det är år sen jag åkt så mycket buss som jag gjort den sista veckan.


Igår åkte jag till stan för att möta upp husse när han slutade. Skulle fönstershopa lite när jag väntade men kom så klart hem med ett par byxor. I och för sig vårens bästa köp, linnebyxor med resår i midjan. Tack Vero Moda! Sen blev det glass på Glassiären, för er som inte är från trakten så kan jag säga - låt er inte luras att köpa en våffla med 3-smak. Det är INTE en kula av varje smak utan snarare 4 kulor av varje. Översta lagret går bra, man orkar nätt och jämt med smak två men när man slutligen är nere på smak tre sprutar glassen ur öronen.


Idag kopplade vi Athena och tog bussen ut till Saltö, gick en tur runt Brändaholmen och Dragsö för att sedan ta bussen hem. Vi fick en rejäl promenad och lilltjejen var väldigt nöjd och trött när vi kom hem. Vi har grillat älgryggbiff till middag och umgåtts i glada vänners lag. Nu säger myran i magen att det är dags för sängen så att den kan få lite fritid och spela fotboll med morsans tarmar.

Av Karolina - 15 april 2009 20:06

Idag har vi kollat på ytterligare en lägenhet mitt inne i stan. En jätte fin 4:a lagomt renoverad, med stora bra rum men vi var ju inte de ända som var intresserade så chansen att priset på 1,2 miljoner kommer att öka är rätt stor. Vi har ju vårat tak så de är bara att hålla tummarna.


I övrigt har jag och Athena fikat med Lina i eftermiddags. Solstolar och termosar med thé ute i solen. Än en gång fört en diskussion kring hur man ska förstå sig på det manliga släktet och inte kommit ett dugg närmare svaret.


Igår var det föräldragruppsträff på MVC. Vi gick igenom hur en förlossning går till, hur den kan starta och allt som kommer där efter. Lilla jag är redan rätt påläst men de var några saker som man så klart inte visste. Fick packlista för sånt man ska ha med till BB och en förlossningsplan som ska fyllas i. De papprena tog husse snabbt hand om, listor det tycker han är bra.


Nu ska vi mysa en kväll utan uppsats...Over and out!

Av Karolina - 13 april 2009 22:08

Karro får klara sig utan dator i 2-3 veckor. Troligen ett kraschat RAM minne som behöver fixas. Livet får lov att rulla på ändå...


Vi har vart duktiga och bytt till sommardäck idag så nu är den tråkiga saken avklarad. Husse fick göra grovjobbet men jag kunde ju hjälpa till och tvätta och rulla däck iallafall.


Här kommer bilder från helgen...

Av Karolina - 13 april 2009 08:49

sen datorn kraschade i tisdags har jag inte så stora möjligheter att uppdatera den här sidan. Idag ska jag iallafall åka ner och prata med dataexperten på affären och se vad han säger. Måste den skickas in för lagning blir den borta 2-4 veckor. Kan någon vara snäll och förklara för mig hur jag ska få det att gå ihop?!


I torsdags hade vi möte med banken för att kolla hur det funkar med lån och så vidare. Lilla Karro blev upprörd när jag fick höra att mina pengar inte går att räkna med. Studiebidrag/lån och föräldrapenning de är ingen inkomst alltså inga pengar, men lika fullt pengar som hushållet kommer att ha tillgång till. Ja de löser sig ju iallafall men ändå...


Fredagförmiddag styrde vi bilen mot Millegarne. Käkade påsklunch med sill, lax, ägg och annat som hör påskbordet till. Övriga sällskapet fick den så självklara snapsen medans jag skålade i Jokk lingondricka. Sedan tog vi en liten promenad, Husse och Petter fiskade och vi andra njöt i solen. Mitt ansikte har fått en lite mer röd nyans än vanligt.


Till kvällen grillades det, mycket gott. Lina tände en brasa och alla kröp ihop i soffan efter en lång dag utomhus med en massa frisk havsluft. Athena passade på att bättra på sina poäng i tävlingen "Välta rödvinsglas". Den här gången fick hon bonus eftersom hon träffade både Petters och Linas tröja.


Lördag tog vi en långpromenad i Gökalv, tittade på ett gammalt gravfält, sög in lite mer sol och havsluft innan färden hem. Påskaftonskvällen spenderades på soffan framför tv:n och slutligen i sängen. Längesen jag varit så trött.


Nu ska Husse få återta sin dator och fortsätta med sin uppsats. Jag ska försöka hitta på nåt annat att göra. Bilder från helgen kommer så fort jag har lite mer tid till förfogande.

Av Karolina - 8 april 2009 15:12

Då var 20 veckor kollen på MVC genomförd. Vi fick mest prata om framtida föräldraträffar och allmänt runt vårt liv och min hälsa. Vi fick lyssna på hjärtljuden och de låg på 152 så nu är de fritt fram att spekulera kring flicka/pojke för er som är intresserade. I början av maj ska vi på en noggrannare koll med mätning av magen och provtagning och sen ytterligare några veckor senare blir det tester med glukosbelastning.


Vi har också hämtat ett prospekt hos mäklaren på ett radhus som vi tittade på igår. Imorgon blir det möte med banken för att kolla över det här med bostadslån och ytterligaren en husvisning. Känns som om vi plockar vuxenpoäng i en rasande fart.



Av Karolina - 7 april 2009 12:16

Nu har jag försökt med ALLT. Startat om, kört recoverydisk, testat felsäkerläge och allt annat som är möjligt men inget hjälper. Efter att jag konsulterat med dataexperten i vänkretsen så har jag kommit fram till att det är bäst att lämna in den. Lånar Johans för att kolla mailen och blogga men nåt skolarbete kan jag inte göra för det kräver speciell programvara.


Visningen igår var bra, jätte fin totalrenoverad lägenhet MEN 3 trappor utan hiss!? Jag ser skräcksenariot med hund och barnvagn upp och ner för dessa trappor och det kommer aldrig att hända i min värld. Idag har vi däremot en visning kl.16 av ytterligare en 3:a i stan, lite större och med hiss i fastigheten. Husse har sladdat in på spåret att man kanske skulle köpa hus ändå så vi ska kolla på ett radhus när vi ändå håller på.


Han gör den sista delen av sina tester idag, håller tummarna så att dom vitnar för att han ska fixa det och det tror jag. Allt hittills har ju gått så bra, vore surt att falla på målsnöret.


Nu ska jag käka och sen lämna in datorn...

Presentation

En trebarnsmammas kaotiska liv...

Tidigare år

Arkiv

Sök


Ovido - Quiz & Flashcards