Jönssonligan!

Alla inlägg under maj 2009

Av Karolina - 28 maj 2009 17:09

Trodde inte att det var möjligt för en dag att gå så sakta. Har försökt plugga, vila och leka med Athena men ingenting tycks få timmarna att gå. Kan ha att göra med att vädret är kasst och jag allmänt seg pga. min blodbrist.


Gårdagens storm resulterade i ett nerblåst äppelträd. Har meddelat Olle om stormens framfart så nu har han ytterligare ett projekt till helgen. Min dröm om att ha liljekonvaljer i brudbuketten är helt grusad. De blommar nämligen för fullt här just nu och den som är lite kvicktänkt vet att det är en månad kvar till bröllopet vilket innebär utblommade liljekonvaljer.


I övrigt måste jag säga att jag ÄLSKAR vår/sommarn...

Av Karolina - 27 maj 2009 21:36

Började med frukost, lite plugg, en dusch och sen åkte jag till Täby för att hämta dagens post. Fick min adressändring som jag fyllde i och skickade in till skatteverket. Från den 1 Juni har jag officiellt bytt adress.

Blev en tur till centrum för att lämna tillbaka en psalmbok som vi fick låna av prästen, passade på att poströsta och så åkte jag förbi Tårtverkstan och beställde tårta till bröllopet.


Gjorde ett besök hos Marie för att titta på det nya tillskottet i familjen Brauner, lilla Alma. Hon var jätte söt, mer lik mamma än lilla Linus som är pappa upp i dagen. De är på väg att bli husägare också, så jag håller tummarna för att budgivningen går deras väg.


Käkat middag i Solna hos Annika och Henrik, så klart gullat lite med Matilda också. Fick en hel kasse med babykläder av Annika så nu har vi så vi klarar oss det första månaderna när bäbisen kommit. Tror inte att det är mycket mer vi behöver ordna med nu inför nedkomsten.


Imorgon kommer Husse hem, vi saknar honom alla tre. Tycker gott det kan vara torsdagkväll redan nu.

Av Karolina - 26 maj 2009 17:45

Pinglorna har anlänt till storstan, eller rättare sagt har vi passerat den kör vidare mot Vaxholm för att bosätta oss på landet i 12 dagar. Athena som varit lite deprimerad de senaste veckorna visste inte vart hon skulle ta vägen när vi väl var framme. Hon skuttade som en kängru och nån matvägran har det inte vart tal om. Så skönt...


Det gick bra att köra hela vägen även om jag var lite orolig vid avfärd. Vaknade redan kl.05:15 och kl.06:40 var bilen packad och på rull. Blev väldigt trött efter någon timma men det gick över. Kl.13:00 var vi framme.


Nu ska jag äta middag och sen ringa svärfar, måste åka över och hämta posten men nycklarna till Täby har jag inte fått med mig upp så det hänger på att han är hemma.

Av Karolina - 25 maj 2009 10:37

Avklarad med strålande resultat. Jag har inte det minsta anlag för graviditetsdiabetes. Nu har jag tryckt i mig frukost så att blodsockret ska stabilisera sig en aning, illa måendet försvinna och krafterna komma tillbaka. Magens tillväxt ligger mitt på kurvan, hjärtljudet var 140 (så mamma du får kanske tänka om?), blodtrycket var ok men blodvärdet var däremot lite lågt så nu får jag knapra järntabletter.


Nu ska jag vila, sen är det packning och städning som gäller innan resan imorgon...

Av Karolina - 24 maj 2009 09:48

Blev en middag på stan, skönt att komma ut och framför allt att slippa laga mat själv. Avslutade med en glass på Glassiären, det stället kommer att göra min sommar. Mintchoko och Kanelbulle blev kvällens smaker.


Ikväll åker husse igen, skit trist. Jag har tid hos barnmorskan imorgon kl.08 för glukosbelastning och vanlig undersökning. Tydligen kan det ta på krafterna att inte ha ätit ordentligt på några timmar så de rekommenderar vila imorgon. Jag ska packa så att allt är klart till tisdag, då rullar jag mot Sthlm.


Nu ska jag försöka plugga, Husse sjunger med till Winnerbäck så det blir lättare sagt än gjort.

Av Karolina - 23 maj 2009 17:15

Kontrakt påskrivet, elen fixad, försäkring tecknad och adressändring gjord fr.o.m den 1 juni. Känns mycket bra.


I övrigt blev det en lugn fredag, jag tvättade och Husse och Athena var ute på en långpromenad. Senare på kvällen gick vi på bio, såg "Änglar och Demoner", kan varmt rekommenderas. Kl.21:30 somnade jag i husses knä, det är såå skönt när han är hemma.


Idag har vi vart på utflykt, började med en promenad i Rödebys motionsspår sedan en sightseeing genom byn. Kommit fram till att vi skulle kunna tänka oss att bo där ute. Sedan åkte vi vidare till Skärva och tittade på herrgården som ska sälja. För nätta 12 miljoner är den din, men renoveringsbehovet är STORT!


Nu ska vi fräscha upp oss och åka in till stan och käka middag.

Av Karolina - 22 maj 2009 06:27

Inte för att det påverkar oss det minsta...


Husse överraskade oss genom att komma hem tidigt igår. Jag hade precis klivit ut ur duschen och fått på mig kläder när han kliver in genom dörren redan kl.19:30 Det var tydligen någon av officererna från Berga som skulle åka bil ner till Karlskrona och han var inte sen att haka på. Sådana överraskningar vill jag ha jämt!


Blev i övrigt en stillsam kväll framför tv:n. Somnade till åskans muller och regnstänk mot rutan. Mina små hjärtan sover fortfarande. Jag väntar nog en stund till innan jag väcker dom för frukost.


Sen får vi se vad dagen har att bjuda på, bra väder håller jag tummarna för iallafall...

Av Karolina - 19 maj 2009 20:29

Plugg idag igen...


Athena börjar bli som vanligt igen, hon kom till och med och påminde mig om middagsmat idag. Hon är inte så rolig när hon är deprimerad så jag har gjort mitt bästa för att göra vardagen lite roligare.


På fredag skriver vi kontrakt på lägenheten. Känns väldigt skönt att ha det avklarat. Längtar tills Husse kommer hem på torsdagkväll. Är i ett lite större behov av trygghet & närhet just nu så de är inte så skoj när han är borta. Känns alltid skönt när jag kan sträcka ut armen och han ligger i sängen bredvid, nu är det bara en stor hårig tuss som ligger där istället och det funkar väl också i brist på annat.


Nu ska jag göra kväll...

Presentation

En trebarnsmammas kaotiska liv...

Tidigare år

Arkiv

Sök


Ovido - Quiz & Flashcards