Jönssonligan!

Alla inlägg under september 2015

Av Karolina - 21 september 2015 21:02

Barnen har varit på bra humör hela dagen. Till och med morgonen med tidig uppstigning flöt på utan friktion. Jag har haft rätt mycket att göra på jobbet, arbetsdagen tog slut innan den hade börjat. Imorgon är det utvecklingsdag, lite oklart vad vi ska göra men jag antar att det kommer att klarna. Lovisa har friidrottslekis och Henrik hämtar grabbarna på dagis.

9 dagar kvar tills flytt. Bara 9 dagar! Ursh vad jag längtar. Barnen är nästan lika exalterade, räknar, frågar och planerar. Snart är vi på plats.

Nu ska jag sova, väckning 05 - jippie!

Av Karolina - 20 september 2015 09:23

Tog en lugn morgonjogg med Athena denna fantastiskt fina höstmorgon. +4 grader och en klarblå himmel. Många veckor sedan jag tog en promenad eller joggade så att pulsen höjdes såhär högt, jobbigt men så skönt efteråt. Nu har frukosten serverats, barnen har bråkat, jag har eftersvettats färdigt och duschen väntar. 


Veckan har varit hektisk. I onsdags blev bilen klar på verkstan vilket gjorde plånboken ekande tom. Skönt att ha en fungerande bil igen och irritationen som jag känt varje gång jag startat och backat ut är borta. I torsdags körde jag grabbarna till Henrik och Annika efter dagis. De fick sova över och spendera fredag med farbror och kusin då dagis bestämt sig för att ha stängt. Sjöhistoriska fick klart godkänt och enligt uppgift hade de spenderat ganska många timmar lekandes både de ena och de andra. Jag och Lovisa blev bjudna på thaimat vid hämtningen och sen bar det av hem för mig och grabbarna. Lovisa stannade och sov över hos Matilda. Behöver jag ens tillägga att barnen somnade ovaggade. 


Lördag startade vi med bamsegympa för hela ligan. Grabbarna fick jag med mig hem efteråt, Lovisa fortsatte till centrum tillsammans med Matilda och Annika. Hennes hår är numera klippt, hon har en fjäril målad i ansiktet och har tydligen hittat sitt favorit instrument - fiol. Sen käkade vi äppelpaj med farmor, farfar och den andra Jönssonfamiljen. Kvällen blev lugn, grillade hamburgare och tog en promenad med barnen innan vi bäddade ner oss. Självklart vaknade jag kl.05 i lördags morse så att somna 21 var nog mer nödvändigt än skönt.  

 Som jag nämnde så är vädret toppen fint, vet inte riktigt vad vi ska hitta på men inne kommer vi inte att vara. 




Av Karolina - 15 september 2015 21:11

Hej Stockholm! Jönssons har flyttat tillbaka till stan, familjen ställer er på kö här behövs det tjänster. Hyr ut ungar och lånar ut hund allt efter era önskemål och mina behov. Nej skämt och sido, det är verkligen fullt upp. Jag har en sån fantastisk tur som har familjen runt mig som ställer upp på alla sätt de kan. Det är lite körigt nu sista veckorna som Johan är borta innan flytt. Ser verkligen fram emot månadsskiftet, bara 14 dagar kvar nu. Inte för att jag räknar så noga.

Helgen var mycket trrevlig. Middag med fam.Lundstig/Jansson och Brauner i fredags, gympa och Naturhistoriska museumet på lördag och 4h-gård, handling och middag hos fam.Jönsson på söndag. Inte mycket vila men vi får leva på glädjen och den energi den ger. Nu har jag jobbat två dagar av veckans fem. Lovisa har haft friidrottslekis och Henrik har hämtat grabbarna på dagis. Imorgon blir en "vanlig" dag. Nu ska jag sova så jag orkar upp kl.05:10

Over and out!

Av Karolina - 8 september 2015 07:15

Vardag och höst gör att dagarna blir kortare, jag hinner bara stiga upp så är det dags att sova igen. Jobbet är igång på riktigt. Så här långt trivs jag så bra. Almanackan fylls på med patientbesök och snart bidrar jag också fullt ut till verksamheten.

Helgen bestod mest av barnaktiviteter. Bamse/djungelgympa i lördags där även Edward ska få delta från och med nästa helg. Lovisa sprang Prins Daniels lopp i söndags i ösande regn, dock nöjd ändå. Utöver det har vi vart på loppis, handlat nattlinne, umgåtts med kusinfamiljerna och snorat.

Barnen är tillbaka på dagis/skola och Johan ska hinna med lite jobb innan söndag är här och han drar. Idag börjar Lovisa med friidrottsträning så det blir en lång dag i hooden...

Av Karolina - 2 september 2015 06:54

1 september hamnade på almanackans första sida igår och i och med det började regnet ösa ner. Det är mörkare på morgonen, jag är tröttare och kvällarna i tv-soffan spenderas under filt med te i muggen. Förkylda har halva familjen blivit. Lovisa fick hämtas tidigt på dagis igår, dock verkar det inte vara något större fel på henne. Orken att springa runt saknas, näsan rinner men i övrigt är hon ok. William är också lite snorig. Johan har iallafall bestämt att behålla hela ligan hemma resten av veckan. Håller tummarna för att vi är ok till helgen, på lördags är det gympastart för de två stora och på söndag är tanken att Lovisa ska springa Prins Daniels lopp. Hon har verkligen sett fram emot det så det vore tråkigt om hon missade.

Nu är det snart dags för ytterligare en dag på jobbet för mig, ut i regnet då.

Presentation

En trebarnsmammas kaotiska liv...

Tidigare år

Arkiv

Sök


Ovido - Quiz & Flashcards