Jönssonligan!

Alla inlägg under maj 2011

Av Karolina - 31 maj 2011 20:35

så mycket tid att sitta vid datorn finns inte. Idag har vi dessutom fått besök från söder. Jonnie och Gunilla är här för att inspektera bygget och umgås med familjen Jönsson. Vi har inte hunnit göra så förfärligt mycket. Åkte till loppisen i Rödeby och inhandlade ett soffbord, ett "projekt" till lilla mig. Det ska sandpappras och målas vitt när tiden finns. Sedan har vi grillat och avverkat alla kvällsbestyr.


Johan har spenderat förmiddagen åt att inhandla material till ett staket. Vi ska bygga bort fallrisken längs muren mot gatan. Ett projekt som kommer att ta sin start imorgon. Igår byggde vi klart spången på kallvinden, Lovisa fick sin vaccination och har idag utslag över hela kroppen. På eftermiddagen anslöt Lovisa till dagisets utflyktsdag vid Bastasjö och kl.16 anslöt vi föräldrar för att avsluta dagen med grillning.

  

Wille trivs i nya vagnen...

  

Väl hemma smet hon över till Kevin, testade studsmatta, gungor och tramptraktor. Kl.19 bar Johan hem en gråtande skrutta. Hon ville minnsann inte sova.


Ikväll visar tempen på +26 grader, jag måste duscha innan det är dags för sängen... 

Av Karolina - 30 maj 2011 21:13

Ett rekordkort inlägg:

Before...

  

And after...

  

Johan fick lite hjälp av Kevin att "klippa gräset"...

  

Och så en bild på vår nya vagn...

  

Utlovar en bättre uppdatering imorgon, men nu ska jag kasta mig i säng. Over and Out!

Av Karolina - 29 maj 2011 06:47

alla fantastiska mammor där ute, och så klart ett extra stort grattis till min egen lilla mamma!   


Har precis stigit upp med William, regnet faller och det är super grått. Inte så inspirerande väder, men just nu klarar jag mig utan inspirationen. Hoppas bara det klarnar upp och blir de utlovade +20 graderna imorgon.


Igår var vi ute på jakt efter en gräsklippare, eldriven/bensindriven? Klippbredd? Vad än man ska köpa så är det tusen saker man måste välja först. Tror att det avgjordes när Johan yttrade orden - kan jag klippa med den här och fortfarande känna mig som en man? - alltså blir det nog en bensindriven Stiga med 47 i klippbredd. Åkte också förbi Babyproffsen för att kolla på sittvagn till de två små. Har planer på att sälja den stora klump vi har och införskaffa en lite lättare smidigare vagn. Tror att jag hittat det jag vill ha.

  

Middag intog här tillsammans med fam.Eklöv/Löfqvist Vi grillade, drack lite rosé och åt jordgubbar som Jossan köpt med. De blev kvar ända till 22:30. Wille och Wiggo somnade kl.19:30, men tjejerna körde järnet fram till hemgång. Jag behöver väl knappast tillägga att Visan sover som en stock.


Nu ska jag duka fram frukost till mig själv och lilleman - en lugn start på dagen - och sen får vi se vad som händer.

Av Karolina - 26 maj 2011 20:14

Snart är familjen samlad igen. Ska bli så skönt. Jag har gjort mitt yttersta för att dagen skulle gå fort och jag har lyckats ganska bra. Började med att putsa fönster, duscha Athena, handla, vila och sen hämta Visan. Sedan kom Lina hit för att fika och hon stannade på middag. Lovisa fick med sig tant Lina ut för att leka. Dom har cyklat och plockat blommor. Jag passade på att promenera med Athena, utan vagn och barn. Nu är dagen snart slut, barnen sover och jag ska hoppa in i duschen.


Igår var dagis stängt pga utbildning så Lovisa stannade hemma. Lovisa lekte ute på baksidan en stund tillsammans med Kevin som också var hemma, vi promenerade precis som vanligt men i övrigt hände ingenting.

  

Lovisa var aningens uttråkad och försökte komma på saker att göra, bland annat köra gå-stol. Wille har börjat övningsstå mot saker och det går rätt hyfsat. Han tycker iallafall att det är hysteriskt roligt att komma upp en bit.

  

Av Karolina - 24 maj 2011 11:52

Uppdatering av Williams siffror. Längd: 74cm, vikt: 9710g och huvudomfång: 45,2.


Han har inte vuxit jätte mycket sen sist, men det känns rätt bra att hans tillväxtkurva börjar plana ut lite. Han hinner använda kläderna han fått och stora syster får vara störst ett tag till. Lovisa fick en tid nästa vecka på måndag, vägning och 18 månaders vaccinationen ska äntligen bli av.

Nu regnar det ute, jag hade tänkte träna lite med Athena innan det är dags att hämta Visan på dagis. Hoppas att de värsta spöregnet ger sig så att det går att genomföra. Gräset som såddes förra måndagen har sakta men säkert börjat visa sig, hoppas på lite solsken så att de hinner bli lite grönare innan helgen.

Av Karolina - 23 maj 2011 20:42

I fredags lyckades jag köpa och plantera i två krukor som nu står på framsidan. Hoppas att blommorna tar sig lite framåt sommaren, men redan nu ser det ok ut iallafall.   

 

Planterade också ett Löjtnantshjärta i min lilla rabatt. En vacker blomma och med tanke på att mitt hjärta slår lite extra för en (snart) löjtnant så tyckte jag det passade utmärkt. Min lilla lilla rabarber har tagit sig och fördubblat sin storlek sedan jag satte den för några veckor sedan, kanske lite paj till midsommar.

 

Åskovädret som drog in i går kväll var inte att leka med. Slutade med att jag flyttade in barnen till min säng när det blixtrade som mest. Blev en natt med lite splittrad sömn. Wille vaknade kl.02 och väckte Visan, de låg och skrattade åt varandra innan de tillslut somnade om. Jag har vaknat otaliga gånger av Willes sparkar och slag, men man ska väl inte klaga. Några timmars sömn blev det iallafall.    

Dagen har vart lugn, vi tog en promenad med Athena till fotbollsplanen och tränade lite. Åt mellanmål i solen på baksidan och sedan bar det av till Jossan, Elin och Wiggo. Lite lek och sen middag innan vi åkte hem igen. Nu sover barnen gott i sina sängar och jag ska också bädda ner mig för natten...Over and Out!

Av Karolina - 22 maj 2011 20:32

Himlen är svart och jag väntar bara på att regnet ska ösa ner, kanske lite åska på det också. Vore en fulländad kväll om man hade lite vin, några tända ljus och lite sällskap i soffan. Tyvärr sover barnen och jag får nöja mig med några jordgubbar i min ensamhet.


Idag har det vart toppen väder. Vi har hunnit med att leka lite i sandlådan, promenera med Athena och leka i lekparken. Efter det blev det en snabb handling och grillning till middag med fam.Eklöv/Löfqvist Skönt med lite vuxet sällskap i några timmar. Barnen somnade tidigt och jag hoppas på ytterligare en bra natt. Igår somnade de båda kl.20 och vaknade kl.07:40, jag lyckades få nästan 10 timmars sömn och det var välbehövligt.


Nu ska jag förflytta mig från soffan till sängen, snart dags att snutta kudde...

Av Karolina - 21 maj 2011 16:28

och lite text. Började med lite shopping, en klippning, lunch och jag och barnen vilade medans Linda solade på baksidan och promenerade med Athena. Vi planterade blommor, grillade kyckling till middag, promenerade, klappade hästar, blev uppätna av myggen, vattnade gräsmatta och avslutade dagen med "Så ska det låta".

  

Visan bjöd Wille på marschmallows efter grillningen...

    

    

Halsband och dansskorna på för att få det rätta gunget till "Så ska de låta"...

  

Imorse hann Linda och Lovisa med att trycka en tröja till Linda innan det var dags för henne att packa och åka hemåt. Dock hann den inte torka så vi får skicka den med posten.

  


Presentation

En trebarnsmammas kaotiska liv...

Tidigare år

Arkiv

Sök


Ovido - Quiz & Flashcards