Jönssonligan!

Alla inlägg under augusti 2010

Av Karolina - 31 augusti 2010 20:01

är det att bryta gamla rutiner för att börja med nya. Igår somnade Visan i min famn kl.18:45. I kväll vände jag ryggen till i 30 sekunder och då sov hon på mattan. Hur söt är hon inte...

  

Av Karolina - 31 augusti 2010 07:34

börjar kännas lite tjatigt med nerräkning, men jag behöver det bara för att se att dagarna går. Under veckorna är just nu varenda dag den andra lik, jag blir helt förvirrad och vet inte vilken dag jag gjort vad. Sen kommer helgen som slutar lika tvärt som den börjar och vips har det gått 3 dagar. Ja 23 dagar känns inte helt oövervinnerligt...


Igår fick Visan sova en längra stund på förmiddagen och sen höll jag henne vaken resten av dagen. Tänkte försöka få in det som en rutin om det går.

  

Vi tog en tur på Stumholmen, övade på gången och gungade. Athena fick springa lös och stäcka på benen. Sen returnerade vi hyrfilmen och hämtade ut ännu fler paket till Visan. Ska försöka göra en sammanställning över allt hon fått om jag lyckas komma ihåg det.


Hon fick iallafall använda allväderbyxorna och fleecetröjan för första gången i går när vädret inte var så bra.


Idag händer inget särskillt, imorgon har Lovisa sin 1-års kontroll så vi håller tummarna för att hon klarar besiktningen än en gång. På torsdag är det dags för lillebror att få en check-up hos barnmorskan, håller tummarna för en mage som sjunkit och ett huvud som är fixerat.

Av Karolina - 30 augusti 2010 09:38

efter en härlig helg. Fredag bestod av den vanliga städningen, storhandlingen och Tacomiddag. Utöver det så fyllde Visan år. Vi växlade det tråkiga med paketöppning och telefonsamtal. Lagomt till middag kom farmor och farfar på besök. Det blev en lugn kväll med mer paketöppning och häng i soffan. Visan var i gasen ända fram till 22:00, hon vägrade sova. Kl.22:30 skrek hon med panik i rösten, alldeles för övertrött, men med hjälp av pappas gungning så somnade hon tillslut.


På lördag morgon begav sig herrarna Jönsson ut på utflykt, Madde tog med sig Visan och gick upp på stan. Jag fick två hela timmar för mig själv. Passade på att göra tårtan klar, duscha och vila en stund. Vilken lyxig lördagsförmiddag. Kl.14 var det dags att fika tårta med Marcus, Jossan, Elin, Lina och Fredrik. Visan fick ännu fler presenter.

  


Middag intogs sedan på Nivå. Vi passade på att gå ut och äta när vi hade besök från storstan. Väldigt skönt att slippa laga mat och diska. Bara äta, betala och gå. Visan tyckte det var väldigt gott med pannkakor, sen snodde hon så många pommes hon kunde från mamma och farmor.


Efter frukost på söndagmorgon åkte Madde och Olle hemåt. Vi tog en promenad hela familjen. Gick förbi lekplatsen så att Visan fick gunga lite. Hyrde film på vägen hem. Sedan begav sig Johan ut på cykel och vi tjejer vilade en stund. Söndag avslutades sen med en riktigt lugn hemmakväll i soffan, jag älskar helger.

Av Karolina - 29 augusti 2010 10:45

Tack för alla presenter, grattis hälsningar, pussar och kramar som Lovisa fått när hon fyllt 1 år.


Lilla gumman är en inte en bäbis utan ett riktigt barn för första gången.

     

Många presenter har det blivit och med lite hjälp har hon öppnat varenda en.  



Av Karolina - 26 augusti 2010 20:52

satt min kära man och tittade på film, Patrik 1,5. Jag stod på alla fyra i sängen och kved genom värkarna med tankar som "det här är det värsta jag vart med om" och "det kan inte bli värre, då dööör jag". Tänka sig att det inte alls var det värsta jag vart med om, snarare det mest fantastiska i hela livet. Och värre blev det men dog det gjorde jag inte. Imorgon fyller vårt lilla hjärta 1 år. Tiden går sååå fort.

Av Karolina - 25 augusti 2010 19:37

har inhandlat ytterligare två presenter till Visan inför den stora 1-års dagen. Tre presenter tycker pappa är alldeles för mycket men mamma kunde bara inte hålla sig när vi gick på stan i eftermiddags. Upptäckte också att Simsalabim har slutat att sälja den möbelserien som jag önskat till Visan så de blir väl att tänka om. Jag som inte har några andra ideér.


I övrigt har dagen gått i gangstrandets tecken. Visan har tömt ut ett halvt blöjpaket i hallen, det resulterade i att Athena fick lite träning i att städa eftersom jag inte orkar krypa runt på golvet. Det gick över förväntan. Sen har Meckar Maja petat upp toalettlocket och slängt ner min gamla mobil. Den har ju som bekant inte fungerat på ett tag, men ett dopp i toastolen gjorde tydligen susen.

  

Johan vill likna den vid en höna. Man hugger av huvudet och tror att den ska dö på fläcken men istället springer den som en galning.


Nu är lillan nybadad, ska snart sova. Mamma och pappa ska umgås framför tv:n, men först ska jag göra något åt min halsbränna. Lillebror möblerar om i magen och Athena sover på sängen. Precis som vilken onsdagkväll som helst...



Av Karolina - 24 augusti 2010 13:35

nu kan nerräkningen börja på allvar. Vi hoppas starkt på färre dagar, skulle passa så bra med Johans schema om det blev 4-6 dagar innan beräknat datum den 23/9. Då skulle han kunna vara helt ledig med oss den veckan som följer. Tyvärr har vi ju inget att säga till om, knappt att man kan påverka det över huvudtaget. Inte ens mentalinställning fungerar även om maken påstår det. Lillebror kommer när han känner för det, och eftersom han är rätt nära släkt med mig så kommer det inte att bli inom den närmsta tiden...



Av Karolina - 23 augusti 2010 15:18

är så välkommet så. Ser fram emot lite dåligt väder nu, lägre gradtal och gråare himmel. Tyvärr ska det tydligen föra med sig hårdare vindar också vilket jag kunde vart utan.


Idag har vi passat på att njuta av den varma soliga dagen iallafall. Jag orkade inte ta någon längre promenad efter lunch så jag packade bilen med barn och hund och åkte till brukshundsklubben istället. Athena har fått använda huvudet och jag har kunnat stå relativt stilla. Mycket apportering har det blivit och A-hindret har hon flugit över några gånger.


  

Visan gick ut hårt för att hänga med i Athenas tempo på planen, men hon gav snart upp och satte sig för att äta mellis istället.

    

Nu ska vi vila i 30 minuter tills pappa kommer hem...

Presentation

En trebarnsmammas kaotiska liv...

Tidigare år

Arkiv

Sök


Ovido - Quiz & Flashcards