Jönssonligan!

Alla inlägg under mars 2011

Av Karolina - 30 mars 2011 19:49

Läkarbesök på BVC avklarat. Wille fick även idag godkänt. Vikten hade ökat till 9440g och längden till 72cm. Kan jämföras med Lovisas siffror på 10-månaders kontrollen. Efter BVC passade vi på att äta lunch med pappa Johan. Han har jobbat sent idag så han missade familjemiddagen. Då fick vi istället sällskap av Jossan, Elin och Wiggo. Sedan har vi promenerat med Athena, barnen har badat och nu är Johan hemma.

Nu står det också en stor grävmaskin på tomten. Arne och Có har fått en dag över så de passar på att börja med vår baksida. Imorgon fotar jag och på fredag kan ni få se resultatet. Imorgon ska datorn lämnas till en av Johans kollegor som är dataexpert, den ska förhoppningsvis botas från sina sjukdomar.

Av Karolina - 28 mars 2011 07:39

Kan det vara svaret? Inte en enda gång har ungarna vaknat i natt, att båda två sovit från läggdags till morgon har aldrig hänt men gud så skönt! Jag hoppas på flera sådana nätter nu. Om det har med omställningen till sommartid eller Willes GodNatt Välling det får tiden utvisa.


Tänkte sammanfatta vad helgen bjudit på förutom grillning. Fredag spenderade vi förmiddagen med Jossan, Elin och Wiggo i lekparken. Vädret var grått och jag befann mig i någon form av komaliknande tillstånd pga sömnbrist så det blev inte riktigt så mycket lek som vi hade tänkt oss.

  

Eftermiddagen spenderades för min del i sängen. Jag lyckades få båda barnen att vila en stund så att jag också kunde samla lite krafter. Sedan låg jag och tittade på medans Visan "städade" sin klädlåda. Johan slutade i vanlig tid, vi käkade tacos och avslutade med "Så ska de låta".

Visan underhöll mig medans jag lagade mat.


Lördagförmiddag tog vi oss i kragen och åkte iväg och kollade marksten. Inga problem att välja och nu hoppas vi att de kan ta hem den sorten innan grävstarten v.15 På vägen hem handlade vi och införskaffade grill. Eftermiddagen är omskriven sedan tidigare.

  

Och så söndag, vi började med en tur till leklandet tillsammans med fam.Eklöv/Löfqvist Det slutade med att Lovisa grät och ville hem för att hon var så trött. Jag fick huvudvärk och efter en snabblunch så grävde vi ner oss i sängen. Johan började att tvätta bilen som ska läggas ut till försäljning, 1/3 hann han med innan vi styrde kosan mot fam.Eklöv/Löfqvist och söndagsmiddag.


Nu ska jag ta tag i dagens bestyr. Börjar med unge herr Jönsson som inte är nöjd i gåstolen...

Av Karolina - 27 mars 2011 09:21

I går genomfördes grillpremiär på Patrullvägen 30. Vädret var riktigt fint, dock inte så varmt. Sällskap hade vi av Kristin, Henrik och Sigurd. En jätte trevligt eftermiddag/kväll som resulterade i två väldigt trötta barn. Med andra ord har föräldrarna fått en bra natt.

    

Det tog lite längre tid än planerat att skruva ihop grillen, men det gick.

  


Av Karolina - 24 mars 2011 14:47

Johan har vart i Sthlm på kurs onsdag-torsdag. Nu hoppas vi att pappa är på väg hem. Lovisa har letat efter honom i morse när han inte låg i sängen och så fort Athena skäller så utbrister hon - PAPPA! - men ingen pappa kommer.


Dock har det gått väldigt bra att vara ensam med de små. Lovisa har vart på dagis, jag och Wille har härjat på här hemma. Idag har vi vart iväg och bytt däck på bilen och sedan lunchat i stan med Jossan & Wiggo. Vädret är fortfarande helt fantastiskt bra, tyvärr verkar vindarna öka på nu men solen strålar fortfarande från en klarblå himmel.


Blev två långa promenader igår i solen. I dag gör sig träningvärken i rumpan påmind. Middagspromenaden bestämde jag mig för att ta i motionsspåret, tyvärr bestod underlaget av 10% bra torr mark, 20% is och sen 70% lera. Hela vagnen á 40kg sögs fast i marken och jag fick kämpa som en galning för att komma runt. Svettig och med blodsmak i munnen kom  jag tillslut hem.


Nu ska jag dricka lite te och kanske vila 30 minuter med barnen innan det är dags för middag...

Av Karolina - 22 mars 2011 18:38

Han tycker inte om godsaker -  en riktig karl ska ha riktig mat!

Av Karolina - 21 mars 2011 08:17

Jag trivs för det mesta väldigt bra med att vara mamma ledig och jag kan på direkten säga att jag älskar mina barn och min man, men den sistnämnda ger mig i bland fler gråa hårstrån än nödvändigt.


Efter korvgrillningen igår ville Johan lägga sig för att vila i 20 minuter, gör de sa jag. Jag passade på att dammsuga, ladda diskmaskinen och diska bort allt övrigt för att middagen skulle vara så enkel att laga som möjligt. Efter 30 minuter steg han upp och jag förklarade att jag också ville lägga mig en stund. Han tittar på mig och svarar - HAR VI VERKLIGEN TID MED DET?


Han radade upp en hel lista med saker som behövde göras och jag kontrade med att fråga vilka saker som behövde göras de närmsta 30 minutrarna, LAGA MAT OCH NÅGON MÅSTE JU UNDERHÅLLA BARNEN


Jag fattar verkligen inte hur jag får vardagen att gå ihop? Jag lyckas städa, bädda, diska, tvätta, dammsuga, duscha och mycket mycket mer utan att ha någon som underhåller barnen. Jag kan ju inte vara mänsklig, iallafall inte med herr Jönssons mått mätt eller så är det så enkelt att jag är kvinna och han man.


För er som är intresserade av hur det slutade kan jag säga att jag lagade middag, Johan satt vid datorn och fixade med försäkring till den nya bilen och barnen underhöll varandra - konstigt va!?

Av Karolina - 20 mars 2011 19:58

   

Hela helgen har bjudit på fantastiskt väder. Vi har försökt njuta i fulla drag. Idag har vi grillat korv med Lina och Fredrik nere vid sjön. Visan somnade och Wille var jätte trött så de blev inte så långvarigt, men trevligt var det iallafall.

     

I går köpte Johan en bil, villa, vovve och nu en volvo. Vi behöver en "byggbil" inför starten av övervåningen och nu har vi en med dragkrok och stort bagage. Jag och Visan lekte på tomten en timme och Johan promenerade med Athena i 2 timmar. Sedan käkade vi pizzamiddag hos Eklöv/Löfqvist. Barnen lekte järnet och väl hemma störtade de som två JAS-plan.

   Nu ska jag fortsätta att se sista avsnittet av "Solsidan", Wille sover och Visan läser bok med pappa.


Av Karolina - 18 mars 2011 08:02

one GIGANT step for fru Jönsson!


Jag har lyckats få William att sova hela natten utan mat. Han vaknade runt 02 jag stoppade in nappen, han spottade ut men jag gav mig inte. Tredje gången gilt kan man säga att de blev. Då vände jag honom på sida och snart sov han gott. En helt tokigt nöjd mamma vaknade av alarmet imorse, en utvilad make och inga barn i sängen. Så ska det vara...


Kan tillägga att snön öser ner men inte ens de kan få mig på dåligt humör just nu.

Presentation

En trebarnsmammas kaotiska liv...

Tidigare år

Arkiv

Sök


Ovido - Quiz & Flashcards