Jönssonligan!

Alla inlägg under december 2019

Av Karolina - 23 december 2019 08:02

Årets mörkaste dag blev också en av årets längsta. Okristligt tidig uppstigning kl.04:15 för Lovisa och Edward, dom passade såklart på att väcka mig också. Kanske bra att nyttja tiden, det återstår inte många dagar av 2019 nu.

Spel, korsord, julmarknad, skidor och pulka. Allt avklarat första dagen.

Av Karolina - 20 december 2019 08:36

Jag har checkat ut!

Nu kör vi, 10-talets sista jullov. Vi har börjat tidigt med stämningsfull julavslutning på Tråsättraskolan. Facklor, sång och en lysande ren på taket. Barnen gör sista skoldagen och kommer hem redan till lunchtid.

Jag slagit in sista julklappen, dragit igång tvättmaskinen, skidorna är framplockade och vi är så gott som redo för helg.

Av Karolina - 3 december 2019 06:15

Glasögonen är på plats. Edward har under tre veckor haft en sån hatlängtan efter sina glasögon. I onsdags kom dom. I torsdag hade han dom med till skolan men han hade dom inte på sig en enda lektion. Med Pep-talk, hurrarop och en bekräftan! om att inget kommer att säga något elak så gick fredagen bättre.
 

Julpyntet är uppe sedan i fredags. Lovisa låg hemma med feber hela dagen. Jag åkte till jobbet och rafsade av det viktigaste och tog sen tidig helg redan vid lunchtid. Eftersom sjukdomen också gjorde att kvällens innebandyträningar, för vår del, blev inställda så passade jag och grabbarna på att julsmycka huset. Det tjatades också om att klä granen, men där sa jag nej, ända fram till söndag då jag inte orkade höra tjatet längre. Nu är även den uppe, klädd och redo för jul. 


Snö - första flingorna som än ligger kvar. Några minusgrader utomhus sedan fredags. Ett stort plus för att det blir mycket ljusare ute, ett stort minus för att frosten på bilrutorna är som pansar. 

 

Julklappar, nästan klar? Nja, man får väl tacka Black Friday och näthandeln för det rejäla skutt i antalet inköpta julklappar denna helg genererat. Kan inte påstå att vi handlat klart men vi är på god väg. Framförallt så har vi en PLAN. 


Nu väcka ungar, julkalender, frukost och sen skola!

Presentation

En trebarnsmammas kaotiska liv...

Tidigare år

Arkiv

Sök


Ovido - Quiz & Flashcards