Jönssonligan!

Alla inlägg under mars 2012

Av Karolina - 31 mars 2012 13:24

Blåst, grå himmel och regn inte alls vad jag hade tänkt mig. Pappa Johan kom hem och värmen försvann som en avlöning. Vi har en riktig slappardag så det gör egentligen inte så mycket. När vi åkte in till stan igår så passade vi på att ladda upp med godis från Hemmakväll och till middag fyllde vi magarna med tortillas. Sen kunde hela familjen slå sig ner i soffan och bara mysa - det är lyx det!


I tordags storhandlade jag och barnen på förmiddagen, sen var vi ute och tog in påskris som kläddes med fjädrar. Lovisa bestämde att vårt Silverpäronträd skulle påskpyntas så sagt och gjort, nu är det också fyllt med gula och gröna fjädrar. I onsdags när jag var inne i stan passade jag på att låna en bok på biblioteket så resten av min "lediga tid" har jag spenderat i soffan läsandes. Wille har haft fullt upp med att bygga lego och Lovisa har ritat och ritat.


Innan vi hämtade Johan skulle Lovisa rita en teckning till pappa - så att han blev glad när han kom hem. Jag försökte förklara att det nog inte behövdes någon teckning för att göra honom glad, men det köpte hon inte. Efter lite funderande kom jag på att det kanske inte var en dum kompensation för sanden på altanen, bläckstrecken på tapeten och den sneda läslampan.



Av Karolina - 28 mars 2012 19:07

Jag har äntligen hittat påskfjädrarna. Har vart ute i förrådet och letat två gånger tidigare utan resultat men idag kom jag ihåg den lilla lilla kartongen och vad fanns i den om inte fjädrar, påskägg och kycklingar. I morgon ska de upp om blåsten bara kan lägga sig. Just nu är det inte läge att ge sig ut och ta in ris. Försökte oss på en middagspromenad men den blev kort, Lovisa skrek att hon blåst bort så det vara bara att gå hem.


Så resultatet av dagens Mvc och Bvc-besök. Magen hade vuxit till 29 cm, hjärtljuden låg på 144 och jag kan lägga till 2kg till min vikt. Mini har vänt sig med huvudet ner, precis som jag trodde. Blodvärdet hade tyvärr inte blivit så mycket bättre, jag får fortsätta knapra tabletter morgon och kväll. Wille har fått spruta mot påssjuka, mässling och rödahund. Vågen stannade på 12060g och måttbandet visade 85cm. Han fick också bygga med klossar och kasta boll - allt klarade galant och han fick en godkäntstämpel  på rumpan.

Av Karolina - 27 mars 2012 20:54

Jag är väldigt glad att jag inte haft de här problemen under de andra graviditeterna. Jag försöker vila men inte blir det bättre för det. I natt har jag vaknat varenda gång jag rört mig, har försökt avlasta med kudde mellan knäna men inget resultat. Lyfta barnen är bara att glömma, men än så länge klarar jag att gå långsamma promenader. Jag som trodde att jag skulle slippa problemen nu när snön är borta. Dags att skaffa ett bälte iallafall.


Vädret har vart helt fantasktiskt idag igen. +18 grader sol och blå himmel. Vi passade på att äta glass på altanen efter middagen. I övrigt har vi tagit en promenad i motionsspåret efter dagis, 3 kilometer och jag tror att barnen gick 2 av dom. Jätteduktiga på att knata på med sina små ben och Wille har gått åt rätt håll hela tiden - jag är i chock!


I morgon ska jag lämna Lovisa på dagis och sen åka mot barnmorskan. Håller tummarna för att blodvärdet har blivit lite bättre. Jag har vart duktig och tagit järntabletter 75% av gångerna iallafall. Magen har nog vuxit en del och vikten lär ha ökat rätt mycket. Spännande att se. William har sin 18 månaders besiktning kl.10:50 så det är ingen ide att åka hem. Tror att det är sputdags och sen ska det så klart bli roligt att se vad den lille väger och mäter. Det var så länge sen sist.


Nu ska jag krypa ner i sängen och lösa korsord, bättre sömn i natt det vore väl nåt.

Av Karolina - 26 mars 2012 21:40

En liten smak av sommar, man glömmer lätt bort att vi bara är inne i mars än så länge. Det kommer att komma många kallare, gråare dagar innan det är sommar på riktigt. Jag passar iallafall på att tanka batterierna i solen varje dag det är möjligt.


I dag har jag gett mig själv tid att vila hela förmiddagen, sen har vi vart ute en bra stund under eftermiddagen. Har jagat barn och bläddrat igenom en tjock hög med reklam på trappen. Wille har gjort sitt bästa för att rymma och Lovisa har lekt med Kevin. Tyvärr är min foglossning extremt dålig just nu, lite vila framåt helgen ser jag verkligen fram emot.


Ska unna mig själv vila i morgon också, på ondags är det både Mvc och Bvc besök på schemat.

Av Karolina - 25 mars 2012 18:01
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Karolina - 25 mars 2012 10:08

Kon har fyra, än så länge ligger jag i lä för jag har bara tre att visa upp.        På bild ser den inte så mycket mindre ut, dock är magen mycket mjukare denna gång. Inga bristningar än så länge. Kommer i håg hur det sved i skinnet när jag väntade Wille, men han var ju en stor kille.


Sen kan jag meddela att tidsomställningen inte gick som jag tänkt mig. 06:38 (05:38) vaknade lilleman, åt h-vete för tidigt!

Av Karolina - 24 mars 2012 17:44
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Karolina - 23 mars 2012 12:59
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation

En trebarnsmammas kaotiska liv...

Tidigare år

Arkiv

Sök


Ovido - Quiz & Flashcards