Jönssonligan!

Alla inlägg under april 2013

Av Karolina - 30 april 2013 14:08

Om William får välja vad vi ska göra en ledig dag så blir det bussresa in till stan, lunch på Mc.D och sen lekparken. Han önskade också en runda på leksaksaffären eftersom han spanat in en sparkcykel med Blixten på, men tyvärr hann vi inte med det i dag. Min lilla pojke har blivit så stor, han pratar oavbrutet och sen håret klipptes av känns det som om han vuxit flera decimeter.

Av Karolina - 29 april 2013 09:04

och jag är helt slut. Absolut ingen vila den här helgen, dessutom har vi en tuff vecka framför oss. Johan jobbar sent i dag, går vakt på onsdag och jobbar full dag på fredag, men i morgon är han iallafall ledig halva dagen. Första valborgsmässoaftonen på 5 år som vi får vara tillsammans allihopa. Vi ska passa på att äta lite mysmiddag och sen blir det firande vi sjön.


I går lyxade jag till det med brunch på 3G tillsammans med tant Lina. Skönt att komma bort en stund. Sen blev det en promenad till lekparken med hela familjen och väl hemma igen tog vi tag i spadarna och fortsatte grävandet. Har inga nya bilder, men det kanske kommer under dagen. Barnen lekte hos grannarna och Eddi sov i vagnen.    Vid middag packade vi ihop och åkte till fam.Löfqvists för korvgrillning och lek, sen hem för att bada barn och röja upp det kaos som rådde. Hektisk, intensiv och fantastisk skön helg har vi haft. Nu ska jag andas en stund medans Eddi sover, sen får vi se vad denna dagen har att erbjuda.

Av Karolina - 28 april 2013 07:50

Wille somnade vid matbordet i torsdags, en trött ung man.   Johan poserar med sin nya skottkärra, efter två dagar är den inte lika fin och repfri längre.   Och Lördag: mer grävande, en stenkant mot vägen, lunchvila ute , fika hos grannen, tacos till middag och så en kvällspromenad med hela familjen.          

Av Karolina - 28 april 2013 07:46


 

Av Karolina - 26 april 2013 20:46

Inget går som man tänker sig. Vi har inte hunnit så mycket ute som vi skulle velat. Gårdagen bara försvann eller rättare sagt så gick den åt till joggningrunda, handling, fika med grannen och barnvaktande. En rolig dag men vi bestämde också att vi skulle köra hårt idag och det lyckades. Vi har grävt bland stenar och jord hela förmiddagen. Paus för lunch och sen iväg för att köpa gödning till gräsmattan, planteringsjord och lite annat smått och gott. Jag har skolat om alla små plantor och Johan har slängt ut blåkorn. Få se om vi har så gröna fingrar som vi hoppas.


Nu har Johan åkt in till stan för att äta middag med David, barnen har precis somnat efter en kväll jag helst skulle vilja glömma. Edward har skrikit i drygt en timme och Lovisa har kissat i trappen. Jag ska krypa ner i sängen och sova.


Skulle visat lite bilder, men det funkar inte att ladda upp just nu så ni får hålla ann tills i morgon. Hoppas det funkar bättre då.



Av Karolina - 24 april 2013 12:28

Har röjt lite till bak på tomten, sågat ner en buske, krattat upp det sista skräpet och slängt lite mer sten. Riktigt bra blev det. Nu ser jag fram emot att få bort de stora bumlingarna.

Av Karolina - 23 april 2013 15:31

William vägrar ju låta sig klippas, lite jobbigt när det gör att håret både täcker ögon och öron. I dag har morsan tagit saken i egna händer.           Han grät när han fick se sig i spegeln, men nu verkar han vara rätta nöjd ändå. Efter duschen insåg jag att det finns lite att finslipa men det får vi ta en annan dag. Vi vill ju inte förstöra humöret helt.

Av Karolina - 22 april 2013 19:53

Det har vart en riktigt bra dag. Eddis har alla tänder han ska ha, handlingen gick galant och fikat var trevligt. Jag fick ett litet sammanbrott när 2 av 3 barn spottade ut dagens middag (Kvarnen käkar allt - Good or bad!) och sen spillde ut dricka över halva mattan. Några djupa andetag och sen var det bara att köra på. Nu ska jag ladda så att jag orkar med morgondagen...

Presentation

En trebarnsmammas kaotiska liv...

Tidigare år

Arkiv

Sök


Ovido - Quiz & Flashcards